top of page
-
Har ni menyer jag kika på?För catering så har vi några färdiga menyer på vår hemsida, kika gärna på dom. Vi anpassar gärna dessa efter era önskemål och kan lägga till andra rätter, även sådana som inte står med på menyerna.
-
Kan ni hjälpa oss med vårt företagsevent, konferens eller afterwork?Absolut hjälper vi till med det. Vi ordnar lunch, frukost, fika eller middag efter överenskommelse och era önskemål.
-
Hur kontaktar jag er?Jo, antingen via kontaktformuläret här på vår hemsida, via mail eller via telefon. Alla kontaktuppgifter finns under fliken “kontakt”.
-
Vad menas med Rent-a-chef?Ibland vill man gå ut och äta gott på restaurang, men man har samtidigt ingen lust att lämna hemmet. Då kan ni hyra in en kock (Andreas) som lagar maten åt er i ert kök helt enkelt. Innan tillställningen går vi tillsammans igenom era önskemål och vi skapar en meny. Ni kan antingen välja på de färdiga menyer vi har eller så komponerar vi ihop en egen efter dina önskemål. Vi ordnar med inköp och tillagning i ditt kök sedan. Det behövs ingen speciell utrustning utan bara ett vanligt kök med, så kallad, standardutrustning.
-
Kan man hyra serveringsutrustning av er? Kan man hyra porslin och bestick?Vi har tyvärr inte porslin och bestick till uthyrning. Vi har däremot några olika typer av serveringsbrickor och serveringsfat för uthyrning. Kontakta oss för mer information.
-
Hur jobbar ni hållbart?Vi undviker engångsförpackningar i möjligaste mån. Och med det menar vi att det enbart är vid "take away" som maten levereras i engångsförpackningar, gjorda av papper. Vi använder nästan ingen plast alls och vid catering levereras alltid maten i formar av glas eller dylikt. Dessa formar återlämnas till oss efteråt.
-
Jag vill beställa men har allergi.Det är inga problem, meddela vad du är allergisk mot eller inte äter så ordnar vi det. Vi anpassar råvaror och ingredienser efter era önskemål.
-
Vilka betalningsmetoder använder ni?Privat: Betalning via Swish, kort eller faktura. Vid fakturabetalning så skickar vi den via mail efter att eventet genomförts, med 10 dagars förfallotid. Företag: Moms tillkommer med 12% på catering. Betalning sker mot faktura med 14 dagars förfallotid.
-
Kan ni leverera maten till oss? Kan vi hämta maten hos er?Ja absolut, det finns möjlighet både att hämta maten hos oss eller få den levererad till er. En leveranskostnad tillkommer vid leveranser och den kostnaden beror på vart vi ska leverera.
-
Är era priser inklusive moms?Ja, alla priser visas inklusive moms. För catering är momsen är 12 %. För “rent-a-chef” är momsen 25 %. Företaget är godkänt för F-skatt.
-
Hur fungerar catering hos er?Ni kontaktar oss och berättar om era önskemål på mat antingen utefter våra menyer på hemsidan eller era egna önskemål. Vi skickar en offert på det vi kommit överens om och sedan kommer ni och hämtar maten, eller om ni vill ha maten levererad till er. Vid catering levererar vi alltid i glasformar och andra klimatsmarta förpackningar som ni sedan återlämnar till oss.
-
Kan ni ordna middag åt oss?Absolut kan vi det, kontakta oss så får ni veta mer och titta gärna på hemsidan för förslag på menyer.
-
Till vilka sorters tillställningar ordnar ni catering?Till alla möjliga tillställningar. Bröllop, dop, studentfiranden, födelsedagar, minnesstunder, släktmiddagar, after work, konferenser, mässor. Och mycket annat som vi inte kommer på just nu :)
-
Det där med GDPR.Personuppgifter och personuppgiftsbehandling Vi behandlar personuppgifter för våra kunder. Ändamålet med att behandla personuppgifter är i första hand för att fullgöra våra åtaganden gentemot kund med anledning av våra uppdrag. Den lagliga grunden för behandlingen är avtal. Uppgifterna hämtar vi i första hand från kunden själv. Lagringstider Vi har enbart för avsikt att lagra personuppgifter som är relevanta för genomförandet av vårt åtagande och kommer att radera uppgifterna när de inte längre behövs enlighet med dataskyddsförordningen – GDPR. Uppgifterna raderas vanligtvis efter maximalt 12 månader. Dina rättigheter Du har rätt att få veta vilka av dina personuppgifter som vi hanterar och för vilka ändamål. Det sker genom begäran om ett så kallat registerutdrag. Du kan begära att dina personuppgifter rättas, så kallat ”Rätt till rättelse”, ifall uppgifterna är felaktiga. Du har rätt att begära ut tidigare lämnade personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har även rätt att kräva att vi raderar dina personuppgifter från samtliga system. I lagen kallas detta ”Rätten att bli bortglömd”.
FAQ (frågor & svar)
Här svarar vi på de vanligaste frågorna
bottom of page