nr01 logga litetkök white black.png

© 2021 BY LYCKER

All rights reserved

FAQ [Frågor och svar]

Vilka dagar har ni lunch?


Vi har vanligtvis luncher på tisdag, onsdag och torsdag. Det kan dock ändras ibland beroende på om vi har andra uppdrag.




Kan ni ordna middag åt oss?


Absolut kan vi det, kontakta oss så lägger vi upp en härlig meny åt er.




Har ni menyer vi kan se?


Lunchmenyer lägger vi upp varje fredag inför nästkommande veck,a den hittar ni här i vår shop, men också på vår Facebook och vårt Instagram. För catering så har vi några färdiga menyer, kika gärna in under fliken "catering". Vi anpassar gärna dessa efter era önskemål och kan lägga till andra rätter, även sådana som inte står med på menyerna.




Jag vill beställa men har allergi.


Det är inga problem, meddela vad du är allergisk mot eller inte äter så ordnar vi det. Vi anpassar råvaror och ingredienser efter era önskemål.




Är era priser inklusive moms?


Ja, alla priser visas inklusive moms. För catering är momsen är 12 %. För “rent-a-chef” är momsen 25 %. Företaget är godkänt för F-skatt.




Kan ni leverera maten till oss? Kan vi hämta maten hos er?


Ja absolut, det finns möjlighet både att hämta maten hos oss eller få den levererad till er. En leveranskostnad tillkommer vid leveranser och den kostnaden beror på vart vi ska leverera. Vi levererar gratis inom Holsbybrunn by. Inom Sjunnen, Alseda och Skede tillkommer 50 kr i leverans. Till Vetlanda kostar leveransen 100 kr.




Hur betalar vi?


Privat: Betalning via Swish, kort eller faktura. Vid fakturabetalning så skickar vi den via mail efter att eventet genomförts, med 14 dagars förfallotid. Företag: Moms tillkommer med 12% på catering. Betalning sker mot faktura med 30 dagars förfallotid.




Hur fungerar det med catering hos er?


Ni kontaktar oss och berättar om era önskemål på mat. Vi kommer gärna med förslag utefter era önskmål också. Vi skickar en offert på det vi kommit överens om och sedan kommer ni och hämtar maten, eller om ni vill ha maten levererad till er. Vid catering levererar vi alltid i glasformar och andra klimatsmarta förpackningar som ni sedan återlämnar till oss.




Hur jobbar ni med miljöpåverkan?


Vi undviker engångsförpackningar i möjligaste mån. Och med det menar vi att det enbart är vid take away som maten levereras i engångsförpackningar, gjorda av papper. Vi använder nästan ingen plast alls och vid catering levereras alltid maten i formar av glas eller dylikt. Dessa formar återlämnas till oss efteråt.




Kan man hyra serveringsutrustning av er? Kan man hyra porslin och bestick?


Vi har tyvärr inte porslin och bestick till uthyrning. Vi har däremot några olika typer av serveringsbrickor och serveringsfat för uthyrning. Kontakta oss för mer information.




Vad menas med Rent-a-chef?


Ibland vill man gå ut och äta gott på restaurang, men man har samtidigt ingen lust att lämna hemmet. Då kan ni hyra in en kock (Andreas) som lagar maten åt er i ert kök helt enkelt.
Innan tillställningen går vi tillsammans igenom era önskemål och vi skapar en meny. Ni kan antingen välja på de färdiga menyer vi har eller så komponerar vi ihop en egen efter dina önskemål.
Vi ordnar med inköp och tillagning i ditt kök sedan. Det behövs ingen speciell utrustning utan bara ett vanligt kök med, så kallad, standardutrustning.




Kan ni hjälpa oss med vårt företagsevent, konferens eller afterwork?


Absolut hjälper vi till med det. Vi ordnar lunch, frukost, fika eller middag efter överenskommelse och era önskemål.




Hur kontaktar jag er lättast?


Jo, antingen via kontaktformuläret här på vår hemsida, via mail eller via telefon. Alla kontaktuppgifter finns under fliken “kontakt”.




Det där med GDPR då?


Personuppgifter och personuppgiftsbehandling Vi behandlar personuppgifter för våra kunder. Ändamålet med att behandla personuppgifter är i första hand för att fullgöra våra åtaganden gentemot kund med anledning av våra uppdrag. Den lagliga grunden för behandlingen är avtal. Uppgifterna hämtar vi i första hand från kunden själv. Lagringstider Vi har enbart för avsikt att lagra personuppgifter som är relevanta för genomförandet av vårt åtagande och kommer att radera uppgifterna när de inte längre behövs enlighet med dataskyddsförordningen – GDPR. Uppgifterna raderas vanligtvis efter maximalt 12 månader. Dina rättigheter Du har rätt att få veta vilka av dina personuppgifter som vi hanterar och för vilka ändamål. Det sker genom begäran om ett så kallat registerutdrag. Du kan begära att dina personuppgifter rättas, så kallat ”Rätt till rättelse”, ifall uppgifterna är felaktiga. Du har rätt att begära ut tidigare lämnade personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har även rätt att kräva att vi raderar dina personuppgifter från samtliga system. I lagen kallas detta ”Rätten att bli bortglömd”.